• Fyra färgglada luftballonger på gräsplanen nere vid Vättern i Gränna. Den vänstra, i färger som en krona, är Riksäpplet från Uppsala. Därefter den rödvita "Örnen II Gränna märkt "Husqvarna", en blå märkt "Sverige" samt en blågul-rutig märkt "Spola kröken". De senare tillhör Ballongklubben Andrée i Gränna, Skänninge Ballongklubb samt Tekniska museet. En folksamlig runt ballongkorgarna och i bakgrunden.
    Photo: Svensson, Erling William / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter

Fyra färgglada luftballonger på gräsplanen nere vid Vättern i Gränna. Den vänstra, i färger som en krona, är Riksäpplet från Uppsala. Därefter den rödvita "Örnen II Gränna märkt "H...

1 comment

• Den vänstra hette riksäpplet och kom från Uppsala