• "Fyra goda vänner" vid entrén med en smal dubbeldörr på trädgårdssidan av villa Nickebo (Borgmästaregatan 48) som var Linda Hansons hem. Hon drev bosättningsmagasinet Linda Hanson AB på Drottninggatan 18. Fr v på trappan Albertina Sandberg (ägare av Varbergs Hotell) och Eva Behrner (innehavare av Gästgivaregården), i dörröppningen Linda Hanson till höger och hennes kusin fru Augusta Ohlsson. Augusta var grundare av Ohlssons porslinhandel och mor till Anna Jobson och därmed mormor till Arthur Jobson och hans systrar Daisy och Maud.
    Photo: Hallands kulturhistoriska museum

"Fyra goda vänner" vid entrén med en smal dubbeldörr på trädgårdssidan av villa Nickebo (Borgmästaregatan 48) som var Linda Hansons hem. Hon drev bosättningsmagasinet Linda Hanson ...

Bilden ingår i samlingen om Firma Linda Hanson, VMA11653, (där detta foto ingår, K1 6) med uppgifter om affären.

2 comments

• Bilden är tagen på trädgårdssidan av villa Nickebo (Borgmästaregatan 48). Det var Linda Hansons hem och hon står till höger på tröskeln i ljus blus. Linda var min farmors moster.
  • Förstås var det hon som i många år drev bosättningsmagasinet Linda Hanson AB på Drottninggatan 18.