• Bilden visar insidan av Henå Lanthandel Bollebygd med Justus och Filip Eliasson stående bakom disken. Skylt till höger gör reklam för "Helsingborgs Galocher".

Henå lanthandel var en lanthandel dit många mindre handlare avyttrade sina varor pga sin närhet till Göteborg. Vilka varor alingsåsare sålde eller köpte här eller i vilken omfattning hade John Elisasson (uppg lämnaren) ingen uppfattning om. Hedareds korgar såldes här.
    Photo: Okänd / Alingsås museum

Bilden visar insidan av Henå Lanthandel Bollebygd med Justus och Filip Eliasson stående bakom disken. Skylt till höger gör reklam för "Helsingborgs Galocher". Henå lanthandel var ...