• Smålandsmanövern 1938.
Fr. v.: Överste Bruno von Uthmann, Tyskland, överste Sommerfeldt-Hjorth, Norge, överste Riter, Schweiz, överstelöjtnant Y Kato, Japan, ryttmästare von Bornstedt, Sverige, överstelöjtnant Marseki, Polen, överstelöjtnant Adlercreutz, Sverige, kapten Nordgren, Sverige, överste Palojärvi, Finland, kapten Ahlgren, Sverige, överstelöjtnant Vale, Storbritannien, löjtnant Palmér, Sverige, major Herreman, Frankrike.
    Photo: Anna Bloms Atelier / Kulturparken Småland / Smålands museum

Smålandsmanövern 1938. En grupp svenska och utländska officerare (trol. militärattachéer), 19/9 1938 vid Hotell Savoy, Växjö. Fr. v.: Överste Bruno von Uthmann, Tyskland, överste S...