• Två mjölkutkörare med sin hästvagn från Frankmens mejeri, Järnvägsgatan 5, Trelleborg.
Från vänster Bror Johan Nilsson, alias B J, med bisittare 14-åriga bror Gullberg. De sålde kött, fläsk och korv i Gislöv detta år 1920. B J var ägare till två hästar då; Maja och Lydia. Detta ur boken Trelleborgsminnen av Ragnar Olsson.
    Photo: Trelleborgs museum

Två mjölkutkörare med sin hästvagn från Frankmens mejeri, Järnvägsgatan 5, Trelleborg. Från vänster Bror Johan Nilsson, alias B J, med bisittare 14-åriga bror Gullberg. De sålde kö...

1 comment

• Ekipaget med häst o vagn. Där ser vi Bror Johan Nilsson, alias B J, med bisittare 14-åriga bror Gullberg. De sålde kött, fläsk och korv i Gislöv detta år 1920. B J var ägare till två hästar då; Maja och Lydia. Detta ur boken Trelleborgsminnen av Ragnar Olsson