• Brankåren. Den i Karlstad inköpta bilen (märke Winton Six?) har av brandmännen ombyggts till kombinerad manskaps-, transports- och bogserbil år 1923. Personerna på bilden är, från vänster: brandman Georg Nilsson, brandmästare Johan Svensson, brandchef Albert Jönsson, brandförman Erik Berggren (bakerst), brandman Oskar Nilsson (framom) och brandmännen Nils Nilsson och Nils Andersson. Dessa tillhörde Fasta brandkåren, som inrättades år 1920.
    Photo: Johnsson Julius fotoateljé / Trelleborgs museum

Brankåren. Den i Karlstad inköpta bilen (märke Winton Six?) har av brandmännen ombyggts till kombinerad manskaps-, transports- och bogserbil år 1923. Personerna på bilden är, från ...

• Winton Six mod 33 år 1916 med ombyggd kaross.