• Kvarter Orion. Vänstra raden: överst Ångcentralen, därunder byggnad 40 (med luftvärnsplattform på taket), nederst byggnad 72 (Trelleborg AB:s nuvarande huvudkontor). Mittraden: överst byggnad 43, tidigare huvudkontor, numera polishus, i mitten baksidan av byggnad 72, nederst byggnad 10 (Tekniskan). Högra raden: överst byggnad 58 (Kalandern), i mitten byggnad 24 (Vals), nederst byggnad 40 i hörnet Gutenbergsgatan-Joh Kocksgatan. Bildcollaget troligen från tidigt 1950-tal.
    Photo: Trelleborgs museum

Kvarter Orion. Vänstra raden: överst Ångcentralen, därunder byggnad 40 (med luftvärnsplattform på taket), nederst byggnad 72 (Trelleborg AB:s nuvarande huvudkontor). Mittraden: öve...

1 comment

• Vänstra raden: överst Ångcentralen, därunder byggnad 40 (med luftvärnsplattform på taket), nederst byggnad 72 (Trelleborg AB:s nuvarande huvudkontor). Mittraden: överst byggnad 43, tidigare huvudkontor, numera polishus, i mitten baksidan av byggnad 72, nederst byggnad 10 (Tekniskan). Högra raden: överst byggnad 58 (Kalandern), i mitten byggnad 24 (Vals), nederst byggnad 40 i hörnet Gutenbergsgatan-Joh Kocksgatan. Bildcollaget troligen från tidigt 1950-tal.