• Nygatan, invid järnvägsövergången - vy mot väster.Spåret gick mellan Trelleborg Övre och Trelleborg Nedre.  Foto Axel Andersson sept 1928. Byggmästaren N.P. Roslund, Trelleborg med cykel mitt i bilden. Till vänster i fonden ser man Centralpalatsets tornspira och till höger elektricitetsverkets tornspira. Till höger Tillbergs kiosk. På ett hus till vänster på gatans södra sida avtagas takteglet, för att ersättas med bättre sådant. Huset till höger i förgrunden uppfördes av stenhuggaren Löfdahl å tomt nr 26 (212/13 Db) kvart. Igelkotten, år 1899, (omkr.)
    Photo: Andersson Axel arbetschef / Trelleborgs museum

Nygatan, invid järnvägsövergången - vy mot väster.Spåret gick mellan Trelleborg Övre och Trelleborg Nedre. Foto Axel Andersson sept 1928. Byggmästaren N.P. Roslund, Trelleborg med...

• Järnvägsspåren gick mellan Trelleborg Övre och Centralstationen