• Sjukkassans hus, gränden mellan lilla huset till vänster och Sjukkassan ledde till Lantmännens norra ingång och Palmblads Bageri. I det lilla huset huserade SLMAS:s kontorspersonal en kort tid, mellan flytten från Algatan (ersattes med Resiahuset) och upp till nya anläggningen vid Hedvägen. Då satt där Ove Holmberg, Ture Persson (Karl-Erik Rosells far), Nils Braun
    Photo: Johnson Julius fotograf / Trelleborgs museum

Sjukkassans hus, gränden mellan lilla huset till vänster och Sjukkassan ledde till Lantmännens norra ingång och Palmblads Bageri. I det lilla huset huserade SLMAS:s kontorspersonal...

Sjukkassans hus vid Nygatan 14 i kv Kvadraten i maj år 1938. Numera, år 2001, tillhör huset Metallarbetareförbundet Avdelning 4 Södra Skåne.

1 comment

• Gränden mellan Sjukkassan och det lilla huset t.v. ledde till Skånska Lantmännens norra ingång och Palmblads Bageri. Och i det lilla huset huserade SLMA:s kontorspersonal en kort tid, mellan flytten från Algatan (ersattes med Resiahuset) och upp till den nya anläggningen vid Hedvägen. Då satt där, Ove Holmberg, min far Ture Persson och Nils Braun.