• Gummifabriken år 1958. Till vänster ses den s k B-vakten, ingången till fabriksområde B, en träbyggnad uppförd 1942. Söder därom byggnader för reservförråd och lager.
    Photo: Trelleborgs museum

Borggatan vid Gummifabrikens ingång år 1958. Vy mot söder. De flesta som arbetade på gummifabriken cyklade till sina jobb. I fonden läkarvillan på Östergatan.

1 comment

• T v ses den s k B-vakten, ingången till fabriksområde B, en träbyggnad uppförd 1942. Söder därom byggnader för reservförråd och lager.