Kållered PRO firar 10-årsjubileum på Kållereds Värdshus, år 1983. Kjell Kraghe underhåller tillsammans med Levins orkester. För mer information om bilden se under tillägginformati...

2 comments

• Kjell Krage, född i Grebbestad 1938, producerade närmare 30 revyer i Strömstad och blev känd genom nöjesprogram på TV. Vid fototillfället 1983 hos Kållered PRO på bilden ovan var han ännu stor kändis. Sista gången jag såg honom live, år 2001, gick hans sjungande tyvärr ganska obemärkt förbi, då han besökte Krokslätts sjukhem och sjöng för en delvis dement men ändå glatt uppskattande publik.
  • Hej Alice! Intressant kommentar :-) Tack för att du delar med dig. Mvh Linda, Mölndals stadsmuseum