Jämtlands fältjägarregementes I 5 Lucia eskorterad av anspannspluton. I 5 hade en centrerad anspannsutbildning för befälselever från de regementen som hade anspannsförband i krigs...

2 comments

• Angående foto AMA.0008865 så har det blivit ett litet missförstånd. Bilden visar I 5;s luciatåg 1959, alltså inte I 2;s.

I 5 hade en centrerad anspannsutbildning för befälselever från de regementen som hade anspannsförband i krigsorganisationen, huvudsakligen norrlandsregementen.

Själv gjorde jag lumpen där (mittenridaren i första ledet) och det var också jag som skickade in kortet till AMA.

Mvh Kenneth Törnblom-Ingemarsson, fd regoff I 2

• Hej Kenneth, tack för klargörandet, informationen är nu uppdaterad i databasen. Hälsningar Johanna, Armémuseum