• Albert Jönsson född 1907-07-16 Östra Värlinge kör stationär tröskning från slutet av 1939-talet till mittten av1940-talet och detta sker varje höst,slutet av augusti till november månad.Traktorn är en Munktells med järnhjul och tröskan är en Ollèn tröska.Han kommer här med sitt ekipage för att ställa upp dagen innan.Det är på Calr Engbergs gård uppe i Norra Värlinge tillhörande för Hammarlöv samling på 1940-talet.
    Photo: Trelleborgs museum

Albert Jönsson född 1907-07-16 Östra Värlinge kör stationär tröskning från slutet av 1939-talet till mittten av1940-talet och detta sker varje höst,slutet av augusti till november ...

1 comment

• Traktorn ifråga är en Munktells 22, tillverkad vid Eskilstuna (1921-34) historiskt sett innan sammanslagningen med Bolinders vilket sker 1932. Traktorbeteckningen var aldrig BM på dessa utan endast Munktells.