• Ekumeniskt möte 1960? med gästande talare? i Väster Järs
missionshus (tillhörigt Helgelseförbundet). På bilden tar man kollekt. Mannen med gråsprängt hår, mustasch och blänk i glasögonen, som sitter bakom kvinnan med glasögon och svart hatt sjungande ur sångboken, är stenhuggare Carl Wadsten. Bakom Wadsten sitter fru Byering. Brevid henne, Johan Bengtsson. På samma rad till höger, i vitt, fru Nilsson som sålde fisk på torget.
boende på Stavstensvägen 172. Kvinnan, som sitter mitt i bilden och har
svart hatt med flor och svarta rundbågade glasögon och tittar snett
fram, är Lina (Karolina) Rosenquist boende på Stavstensvägen 253.
    Photo: Trelleborgs museum

Ekumeniskt möte 1960? med gästande talare? i Väster Järs missionshus (tillhörigt Helgelseförbundet). På bilden tar man kollekt. Mannen med gråsprängt hår, mustasch och blänk i gla...

1 comment

• Kvinnan bakom Wadsten är fru Byreing. Bredvid henne, Johan Bengtsson. På samma rad mera t.h. i vitt, fru Nilsson som sålde fisk på torget