• Kalmar Verkstad AB ( KVAB ) tillverkning av vagnskorgar till SJs snabbtåg.  K Harry VD, Roland teknisk chef, Lars Rothstein produktionschef.
    Photo: Lejonborn, Ola / Kalmar läns museum (Upphovsrätt)

Kalmar Verkstad AB ( KVAB ) tillverkning av vagnskorgar till SJs snabbtåg. K Harry VD, Roland teknisk chef, Lars Rothstein produktionschef.

1 comment

• Bild från montagehallen, vagnen isolerades först, sedan lyftes säten och toalett in. Dessa lyftes in uppifrån och först efter det sattes mittdelen av taket på. Takdelen var då färdigmonterad med isolering, ventilation, elektrisk uttrustning. Detta för att minimera arbete över huvudet inne i vagnen.