Filmjournalen arrangerar en amatörtävling i Mariebergsskogen med Ulla Billquist som prisutdelare år 1943.

2 comments

• Örgryte koloniträdgårdar, Göteborg, hade i en av de rejälare stugorna år 2003 ett litet samkväm, där författare Olov Svedelid (1932-2008) berättade fascinerande och sakligt om stjärnan Ulla Billquists ganska hektiska liv. För den som vore intresserad kan jag rekommendera boken "Köp rosor - Boken om Ulla Billquist" som Svedelid skrev tillsammans med hennes dotter Åsa Billquist-Roussel 1990. Svedelid föreläste vid den tiden i ämnet även i ert fagra Värmland.
  • Tack för din kommentar! /Värmlands Museum