• Porträtt (midjebild, profil) av en präst i glasögon och helskägg. Han är klädd i prästrock och prästkrage.
I nedre högra hörnet är årtalet inpräglat: "1899."

Carl Hjalmar Ek (1853- 1941), f. i Lund, son till professor Johan Gustaf Ek (1808-1862). Kyrkoherde i Asarum, Blekinge län 1894-1910. Från 1910 kyrkoherde i Strövelstorp, Skåne (Lunds stift).
Källor: Svensk Rikskalender 1908, m.m. "Svenska Kyrkans Prästerskap"
(1926) s. 350.
    Photo: Falk, Hjalmar / Kulturparken Småland / Smålands museum

Porträtt (midjebild, profil) av en präst i glasögon och helskägg. Han är klädd i prästrock och prästkrage. I nedre högra hörnet är årtalet inpräglat: "1899." Carl Hjalmar Ek (1853...

Samhör med: Pf 368
Bildtext: Porträtt, man."Kyrkoherde Hjalmar Ek, Asarum, Strövelstorp."Falk, Karlshamn. Filial: Hoby.

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits