• Ett antal oidentifierade män och kvinnor från Publicistklubben utanför Edlunds Konditori och Bageri på Visingsö. De dricker läsk och äter bullar
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

1 comment

• Man hade kunnat tro att denna glada bild på läsk- och bulle-njutande PK-medlemmar besökande Visingsö 1964 var ett led i klubbens 90-årsjubileum - om det inte vore för att 90-årsdagen var den 7 augusti och att bilden är tämligen höstaktig både till himmel och klädesplagg. Men att fira under högsommaren är ju inte alltid så lätt görligt, så det kan tänkas att firandet var senarelagt till diverse höstarrangemang. I synnerhet som den vitala Södra kretsen (skåningar m. fl.) under sommaren haft en del andra resor för sig och inte just då kunnat närvara på Visingsö. (Jag har hört talas om men kan ej svära på att övernattningen i samband med besöket då bilden knäpptes var på hotellet Brahehus.)