• Bilden föreställer en familj i sitt hem i Älvsjö år 1963. Bildtexten lyder: "Sture och Rut bor fortfarande kvar med sina tre barn i rucklet i Älvsjö, där de bott sen 1954 i ett enda rum med en kamin som enda värmekälla och kokmöjlighet. De är moderna, trevliga ungdomar som hoppas på att få en småstuga med en verkstadslokal. Han är en duktig bilmekaniker men har hittills bara haft gårdsplanen att arbeta på."
    Photo: Nyberg, Lars / Romska Kulturcentret i Malmö

Bilden föreställer en familj i sitt hem i Älvsjö år 1963. Bildtexten lyder: "Sture och Rut bor fortfarande kvar med sina tre barn i rucklet i Älvsjö, där de bott sen 1954 i ett end...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits