• Män och kvinnor, sittande och stående, i 60-årsåldern samlade på Vätterleden för skolträff. Sittande till höger är Ruth Ölmebring från Ölmstad. Som tvåa från vänster står åkeriägaren/taxiägaren Allan Johansson i Gränna. Bland männen finns också köpman Sven Johansson.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Män och kvinnor, sittande och stående, i 60-årsåldern samlade på Vätterleden för skolträff. Sittande till höger är Ruth Ölmebring från Ölmstad. Som tvåa från vänster står åkeriägar...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

2 comments

• Ruth Ölmebring var född i Brunkulla i Skärstad 1912 och gifte sig 1935 med lantbrukare Helmer Ölmebring. Hon var bosatt i Ölmstad Norrgård och dog där 1984.
  • 2 dre mannen från vänster är Åkeriägare/Taxiägare Allan Johansson Gränna född i Skärstad 1912 död i Gränna 1986