• Ett sällskap sitter och ligger på en äng. Till vänster och en något i bakgrunden sitter två äldre kvinnor i huckle och förkläde. Hon närmast i bild har en liten hund i knät. En man med hatt och skägg ligger ner och vilar huvudet i en handflata, lite finklädd. Till höger och i bakgrunden ligger en yngre man i arbetskläder och intill en yngre kvinna med huckle. Mannen med hatt är sannolikt smeden Knutsson och de befinner sig vid Påsatorpet i Gränna socken. Man ser skuggan av fotografen till vänster.
    Photo: Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter

Ett sällskap sitter och ligger på en äng. Till vänster och en något i bakgrunden sitter två äldre kvinnor i huckle och förkläde. Hon närmast i bild har en liten hund i knät. En man...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits