• Falkenbergs Smör & mjölkförsäljning.  Mejeribyggnaden jämte tillbyggnad har inritats på 1878 års karta i efterhand. På bifogad kartkopia har försäljningslokalen markerats med rött liksom platsen för "smörtjärna" på tomt 109 & 110. (C.E.)  Personer fr. v.  J Andersson, E Johansson, N Schutt, H Svensson, K-E Schutt och K Nilsson.
    Photo: ingen uppgift / Rian museum

Falkenbergs Smör & mjölkförsäljning. Mejeribyggnaden jämte tillbyggnad har inritats på 1878 års karta i efterhand. På bifogad kartkopia har försäljningslokalen markerats med rött ...

Tidigare benämning: Tomt 109 & 110
Avbildade namn: ANDERSSON Jonas JOHANSSON Elsa SCHUTT Nils