History
-
- Gåva av glasmästare P.G. Söderblom, Gävle.
Ägande
- Tidigare ägareHögre Allmänna Läroverket (1873)säker
- Adress,Sverige (SE) Gästrikland Gävleborg Gävle Gävle Gävle Vasaskolan Norra Kungsgatan 15
- ProfessionSkola
- Alternative namesLäroverket Vasaskolan
- DigitaltMuseumSearch in «Högre Allmänna Läroverket»
Produktion: 1880 - 1889
Förvärv - Gåva av
- Givare till museetSöderblom, Per Gerhard (1867 - 1955)troligen säker
- History
Befolkningen i Sverige 1860-1930
Förnamn
Per Gerhard
Efternamn
Söderblom
Födelsedatum
1867-09-20
Födelseplats
Tolfta
Födelseförsamling (normerat)
Tolfta, Uppsala län
Vigseldatum
1894-11-18
Boendeförsamling
Gävle Heliga Trefaldighet, Gävleborgs län
Tidsperiod
1896 - 1919
Källa: Gävle Heliga Trefaldighet AIIaa:3 (1896-1919) Bild 3790 / Sida 1175
Födelsebok: Tolfta CI:4 (1833-1868)
Födelsebok: Tolfta CI:5 (1862-1870)
Samma hushåll
Per Gerhard Söderblom 1867-09-20
Lydia Katarina Elfström 1867-04-28
Karl Verner Hedlund 1899-01-27
Märta Emilia Söderblom (Söderman) 1904-09-13
----
Söderblom, Per Gerhard
Död 5/5 1955.
Kyrkobokförd i Gävle Heliga Trefaldighet, Gävle kn (Gävleborgs län, Gästrikland).
Född 20/9 1867 i Tolfta (Uppsala län, Uppland).
Gift man (18/11 1894).
- Adress,Sverige (SE) Gästrikland Gävleborg Gävle Gävle stad
- ProfessionFabrikör Glasmästare
- Alternative namesSöderblom, P. G.
- GenderMan
- DigitaltMuseumSearch in «Söderblom, Per Gerhard»
- History
- Givare, ortSverige Gästrikland Gävleborg Gävle Gävle stadsäker
Classification
License information
- License Attrbution-ShareAlike (CC BY-SA)
Metadata
- IdentifierXLM.00264
- Alternative nameL264 - Använt av tidigare ägare
- Part of collectionFöremålssamling
- Owner of collectionLänsmuseet Gävleborg
- InstitutionLänsmuseet Gävleborg
- Date publishedFebruary 4, 2023
- Date updatedJanuary 3, 2024
- DIMU-CODE0210213249690
- UUID188b9e55-4fe7-49ea-abd2-844e44eb0006
- Tags
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».