Integrerat. Förpackning från varuhuset Nordiska Kompaniet.
Silverägg
Förpackningen är svart och vitt blockmönster med popcorn i.
Tvåfärgstryck.
Brief:
NK är Sveriges största var ...
Integrerat. Förpackning från varuhuset Nordiska Kompaniet.
Silverägg
Förpackningen är svart och vitt blockmönster med popcorn i.
Tvåfärgstryck.
Brief:
NK är Sveriges största varuhus. Sedan grundandet 1902 har det varit landets främsta scen för stil och mode.
Vårkampanjens mål var följande:
-Skapa kännedom om vårens nyheter.
-Öka antalet besökare och främja försäljning.
-Stärka positionen som landets ledande varuhus för stil ovh mode.
Lösning:
Med "cirkus" som tema skapade vi en intregrerad kampnaj som uppmanade folk att komma och uppleva "nya spektakulära sedvärdheterna" på NK Välkända cirkusaktärer och cirkusnummer var anslaget som sedan slussades vidare till de verkligt spektakulära sedvärdheterna: de nyanlända vårkollektionerna
Cirkustemat tillät oss också att tala med en högre och mer gräll stämma än vad som annars är brukligt för ett modevarumärke som NK.
Som komplement till traditionell annonsering satte vi , likt kringresande cirkusar, även upp affischer runt om i stan. Vi sände ut en jonglerande cirkusdirektör att levrera en " flygande påse" till relevanta journalister. Cirkusartister utförde trick med de aktuella produkterna. Online kunde besökare prova cirkusattraktionerna med hjälp av sina webbkameror. Resultatet skickades vidare till vänner och bekanta vilket skapade en viral effekt.
Målgrupp:
Primär målgrupp var kvinnor mellan 25 och 35 bosatta i Stockholm och Göteborg samt journalister och modemakthavare.
About the object
about
Integrerat. Förpackning från varuhuset Nordiska Kompaniet.
Silverägg
Förpackning i papp för popcorn med svart och vitt blockmönster och NK loggan.
Tvåfärgstryck.
Kampanjen vann ytterligare diplom i guldäggstävlingen i kategori tidningsannonsering och utomhus, se post: 5278-1-1-4, 5278, 2-2-4, 3-3-4, 4-4-4 och 5297-1-1-3, 5297...
Integrerat. Förpackning från varuhuset Nordiska Kompaniet.
Silverägg
Förpackning i papp för popcorn med svart och vitt blockmönster och NK loggan.
Tvåfärgstryck.
Kampanjen vann ytterligare diplom i guldäggstävlingen i kategori tidningsannonsering och utomhus, se post: 5278-1-1-4, 5278, 2-2-4, 3-3-4, 4-4-4 och 5297-1-1-3, 5297-2-2-3, 5297-3-3-3.
Brief:
NK är Sveriges största varuhus. Sedan grundandet 1902 har det varit landets främsta scen för stil och mode.
Vårkampanjens mål var följande:
-Skapa kännedom om vårens nyheter.
-Öka antalet besökare och främja försäljning.
-Stärka positionen som landets ledande varuhus för stil ovh mode.
Lösning:
Med "cirkus" som tema skapade vi en intregrerad kampnaj som uppmanade folk att komma och uppleva "nya spektakulära sedvärdheterna" på NK Välkända cirkusaktärer och cirkusnummer var anslaget som sedan slussades vidare till de verkligt spektakulära sedvärdheterna: de nyanlända vårkollektionerna
Cirkustemat tillät oss också att tala med en högre och mer gräll stämma än vad som annars är brukligt för ett modevarumärke som NK.
Som komplement till traditionell annonsering satte vi , likt kringresande cirkusar, även upp affischer runt om i stan. Vi sände ut en jonglerande cirkusdirektör att levrera en " flygande påse" till relevanta journalister. Cirkusartister utförde trick med de aktuella produkterna. Online kunde besökare prova cirkusattraktionerna med hjälp av sina webbkameror. Resultatet skickades vidare till vänner och bekanta vilket skapade en viral effekt.
Målgrupp:
Primär målgrupp var kvinnor mellan 25 och 35 bosatta i Stockholm och Göteborg samt journalister och modemakthavare.
SubjectIntegrerat. Förpackning från varuhuset Nordiska Kompaniet.
Silverägg
Förpackningen är svart och vitt blockmönster med popcorn i.
Tvåfärgstryck.
Brief:
NK är Sveriges största varuhus. Sedan grundandet 1902 har det varit landets främsta scen för stil och mode.
Vårkampanjens mål var följande:
-Skapa kännedom om vårens nyheter.
-Öka antalet besökare och främja försäljning.
-Stärka positionen som landets ledande varuhus för stil ovh mode.
Lösning:
Med "cirkus" som tema skapade vi en intregrerad kampnaj som uppmanade folk att komma och uppleva "nya spektakulära sedvärdheterna" på NK Välkända cirkusaktärer och cirkusnummer var anslaget som sedan slussades vidare till de verkligt spektakulära sedvärdheterna: de nyanlända vårkollektionerna
Cirkustemat tillät oss också att tala med en högre och mer gräll stämma än vad som annars är brukligt för ett modevarumärke som NK.
Som komplement till traditionell annonsering satte vi , likt kringresande cirkusar, även upp affischer runt om i stan. Vi sände ut en jonglerande cirkusdirektör att levrera en " flygande påse" till relevanta journalister. Cirkusartister utförde trick med de aktuella produkterna. Online kunde besökare prova cirkusattraktionerna med hjälp av sina webbkameror. Resultatet skickades vidare till vänner och bekanta vilket skapade en viral effekt.
Målgrupp:
Primär målgrupp var kvinnor mellan 25 och 35 bosatta i Stockholm och Göteborg samt journalister och modemakthavare.
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».