• Integrerat. Förpackning från varuhuset Nordiska Kompaniet.
Silverägg

Förpackningen är svart och vitt blockmönster med popcorn i.

Tvåfärgstryck.

Brief:
NK är Sveriges största varuhus. Sedan grundandet 1902 har det varit landets främsta scen för stil och mode.

Vårkampanjens mål var följande:
-Skapa kännedom om vårens nyheter.
-Öka antalet besökare och främja försäljning.
-Stärka positionen som landets ledande varuhus för stil ovh mode.

Lösning:
Med "cirkus" som tema skapade vi en intregrerad kampnaj som uppmanade folk att komma och uppleva "nya spektakulära sedvärdheterna" på NK Välkända cirkusaktärer och cirkusnummer var anslaget som sedan slussades vidare till de verkligt spektakulära sedvärdheterna: de nyanlända  vårkollektionerna

Cirkustemat tillät oss också att tala med en högre och mer gräll stämma än vad som annars är brukligt för ett modevarumärke som NK.

Som komplement till traditionell annonsering satte vi , likt kringresande cirkusar, även upp affischer runt om i stan. Vi sände ut en jonglerande cirkusdirektör att levrera en " flygande påse" till relevanta journalister. Cirkusartister utförde trick med de aktuella produkterna. Online kunde besökare prova cirkusattraktionerna med hjälp av sina webbkameror. Resultatet skickades vidare till vänner och bekanta vilket skapade en viral effekt.

Målgrupp:
Primär målgrupp var kvinnor mellan 25 och 35 bosatta i Stockholm och Göteborg samt journalister och modemakthavare.
    Photo: Reklamarkivet Landskrona museum

Reklam

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits
Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to