• Objektsfotot visar bilden så den var utställd på Bovilgården, avser den nedre bilden till höger.

Vykort med krigsmotiv. En man iklädd militärkläder samt utrustad med hjälm och bajonett står på ett berg vid en björk och blickar ut över ett landskap. I bakgrunden syns en sjö och ett fjäll och på himlen flyger fem svanar.

På baksidan av vykortet står texten:
FÖRSVARSKORT Nr: 1
Säljes till förmån för de inkallade under kontroll av Försvarsstaben

Med blyerts: 12/2-11
    Photo: Värmlands Museum

På baksidan av vykortet står texten:
FÖRSVARSKORT Nr: 1
Säljes till förmån för de inkallade under kontroll av Försvarsstaben