• Viola Stråberg, född 1901 i Lynn, Massachusetts i en intervju om hennes mor Josephina Benson, född Carlsson 1873 i Skrea församling och utvandrad till USA 1891, 17 år gammal. Inspelningen är en kort sammanfattning av intervjun, av Lennart Setterdahl. Transkription finns att spara ner här nedan.
    Photo: Ludwigsson, Jörgen / Kulturparken Småland / Smålands museum Attribution (CC BY)

LS 0007: Intervju med Viola Stråberg (f. 1901, Lynn, Mass.) om hennes mors utvandring

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits