• Agda Josefina Carlson, född Nilsson 1891 på torpet Stavangels, Rosendahl, Morups församling och utvandrad till USA 1910, cirka 24 år gammal. Ljudkvalitén är bra, men på ett ställe förekommer en del bakgrundsljud som gör det lite svårt att höra vad som sägs. Intervjun är på svenska. Transkription finns att spara ner här nedan.
    Photo: Ludwigsson, Jörgen / Kulturparken Småland / Smålands museum Attribution (CC BY)

LS 0011: Intervju med Agda Josefina Carlson (f. 1891, Morup) om hennes utvandring till Amerika