• Det 10 miljonte Trelleborgsdäcket tillverkades den 18 oktober 1961. På bilden ses bilringsfabrikens chef, överingenjör Nils Borglin, flankerad till vänster av verkmästare Egon strandberg och till höger av vulkanisör Kjell Jarlborg.
    Photo: Trelleborgs museum

Det 10 miljonte Trelleborgsdäcket tillverkades den 18 oktober 1961. På bilden ses bilringsfabrikens chef, överingenjör Nils Borglin, flankerad till vänster av verkmästare Egon stra...

1 comment

• Det 10 miljonte Trelleborgsdäcket tillverkades den 18 oktober 1961. På bilden ses bilringsfabrikens chef, överingenjör Nils Borglin, flankerad t v av verkmästare Egon Strandberg och t h av vulkanisör Kjell Jarlborg.