• Trelleborgs Gummifabriks AB har passerat en ny milstolpe - det 6 miljonte däcket - som den 14 juni lämnade Bag-O-Matic däckpressen.På bilden ses från vänster bilringsfabrikens chef, överingenjör Nils Borglin,verkställande direktören Åke Ståhlbrandt samt direktörerna Jan Erik Leander och Ernst Strandqvist,samlade kring jubileumsdäcket,ett T-Transportation lastvagnsdäck.
    Photo: Trelleborgs museum

Trelleborgs Gummifabriks AB har passerat en ny milstolpe - det 6 miljonte däcket - som den 14 juni lämnade Bag-O-Matic däckpressen.På bilden ses från vänster bilringsfabrikens chef...

1 comment

• Det 6 miljonte Trelleborgsdäcket lämnade pressarna den 14 juni 1958. På bilden ses från vänster överingenjör Nils Borglin, chef för däcktillverkningen, VD Åke Ståhlbrandt, vice VD Jan Erik Leander och tekniske direktören Ernst Strandquist.