• Algatan. Korsningen Algatan-Valldammsgatan. Vy mot ost. Till vänster, i kvarteret Kvadraten, byggs Schlyterska huset. Schlyters möbler flyttade in på bottenvåningen. Sedan kom under 60-talet radio- och TV-företaget B O Radio, sedermera Daler. Sedan övertog Jarl Svensson fastigheten och Modehuset Signum flyttade in. Till höger om Schlyterska huset ligger Apoteket Svea. Till höger i bild, i kvarteret Oden, ligger Biografen Röda Kvarn.
    Photo: Johnsson Julius fotoateljé / Trelleborgs museum

Algatan. Korsningen Algatan-Valldammsgatan. Vy mot ost. Till vänster, i kvarteret Kvadraten, byggs Schlyterska huset. Schlyters möbler flyttade in på bottenvåningen. Sedan kom unde...

1 comment

• Jag påstår att apoteket Svea låg till höger om den nybyggda fastigheten, inte till vänster. Till vänster låg Elimföramlingens byggnad. Innan Signum flyttade in i lokalerna låg där under hela 60-talet radio- och TV-företaget B O Radio, sedermera Daler.