Flygbild över centrala Sundsvall med Selångersån till vänster, hamnen och södra kajen till höger i bild. Det nybyggda Kulturmagasinet med glasat tak ses i mitten av bilden.

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

• Hej,

Denna bild är antagligen från hösten 1991.

Navet som det fortfarande ser ut syns på bild, liksom det parkerings- och kontorshuset City-P i nedre vänstra hörnet.

Bygglov för båda gavs 1990 (enligt kommunens bygglovarkiv). Navet lär ha gått ganska fort att färdigställa medan City-P fortfarande var under uppbyggnad.

På stora torget syns en liten timmerstuga, intill stadshuset. Det gavs bygglov för 7 st. sådana stugor på just den platsen där stugan syns (kommunens bygglovsarkiv). De användes som valstugor under valåret 1991.

Gissar att 6 av dem hunnit plockas ner när bilden togs på hösten, strax efter valet.