Travtävlingar på Bergsåker 1954 med storpublik.

• Travtävlingar på Bergsåker 2 maj 1954 med storpublik.

Bild 1: Välfyllda publikplatser. Runt 13 000 personer besökte tävlingarna.

Bild 2: Ylven & Gustav Jonsson (trea) leder före 3 Kamilla/Gösta Eriksson, 7 Mjösbrun/Gustav Eklund (vann) och 9 Reimar/Gösta Eriksson (tvåa).

Bild 3: Defilering till första heatet i Bergsåkers Stora Heatlopp 1954.

Inge Will, Ulf Reslow, Peter Bradford, Elis Skoglund, Princess Spencer, Per Ulven, Dotty, I Wennerberg, Toreador, Gösta Eriksson, Louise Bulwark, Gunnar Nordin, Carné, Dan Nilsson, Princess Chilton, Per Larsson, 11) Quebec, Gustav Eklund, Prince McKinney, A Rundquist, Frances Bulwark, Sören Nordin.

Bild 4: Invändige Mjösbrun & Gustav Eklund håller undan för Reimar & Per Larsson.

Bild 5: Reimar & Per Larsson (9) och Mjösbrun & Gustav Eklund (7) vänder upp efter målgång men den här gången fick Per Larsson nöja sig med andraplatsen bakom 3-oddsaren Mjösbrun.

Bild 6: Den välfyllda bilparkeringen när Frances Bulwark och Sören Nordin var på besök.