• Enligt text: "Kullerstenssamling Boxvik 119 Tegneby sn. (Fotot taget från vägbanken!). En grävskopa hade börjar, där stenen ligger -se pilen- men slutat och fortsatt längre ned, antingen beroende på stensamlingen eller på att vid (lilla) pilen finns flintskärv, tydligen slagen men inte arbetad, det som jag sett åtminstone. Terrängen tätbevuxen med svårgenomträngliga buskage och ungskog, varför ingen ordentlig undersökning kunde göras vid tillfället för fotograferingen S-foto -60".
    Photo: Bohusläns museum

Enligt text: "Kullerstenssamling Boxvik 119 Tegneby sn. (Fotot taget från vägbanken!). En grävskopa hade börjar, där stenen ligger -se pilen- men slutat och fortsatt längre ned, an...

Samtidigt förvärvat: UMFA55085:0001-1123