• Före detta prästgård i Dyestad.
    Photo: Kalmar läns museum

Före detta prästgård i Dyestad.

1 comment

• Hallå! Detta fotografi är taget på gård nr 1 i Dyestad. Den gård som A P Danielsson växte upp på och senare kom att äga. Den går ibland också under namnet riksdagsmannagården. Den är dock inte en f.d. prästgård. Närmaste grannen västerut i byn är dock ett gammalt komministerboställe - gård nr 5 i Dyestad. Här har alltså dessa två gårdar förväxlats.

Jag skriver just på en berättelse om A P Danielsson och därför vore det intressant att veta om hur den här bilden får användas. Är den tillgänglig för var och en att använda? Frågan gäller även de andra fotona från Dyestad här.