• Ateljébild på ett brudpar. Kvinnan har brudklänning och slöja samt blombukett. Enligt Walter Olsons journal är bilden beställd av Enoc Abrahamsson.
    Photo: Olson, Walter / Kalmar läns museum (Upphovsrätt)

1 comment

• Brudparet Enoc Abrahamsson och Ragnhild Johansson. De fick sönerna Sören, Willy och Åke. Jag tror att Årtebäck var Enocs föräldragård. Ragnhild kommer från Solberga på Öland. Enoc sålde bl.a. flaggstänger på Ölan vilket ledde till att han träffade Ragnhild. De bodde först på Hällehult där min far Sören och hans bror Willy föddes. Efter det flyttade de till Mönsterås där Enoc blev länsskogvaktare. Jag heter Isac Abrahamsson och bor i Kristinehamn.