• Översvämning i en portuppgång. Fotografiet är taget innifrån porten ut mot gatan. Golvet är täckt av vatten och i porten står två män. Den ena sitter på en cykel och lutar sig mot dörrkarmen. Han tittar mot betraktaren. Den andra står och verkar titta ner på marken för att se var han ska sätta sina fötter. Det är mörkt i portuppgången och ljuset utifrån skapar starka kontraster i bilden.
    Photo: Granath, Sten / Bohusläns museum (Upphovsrätt)

Översvämning i en portuppgång. Fotografiet är taget innifrån porten ut mot gatan. Golvet är täckt av vatten och i porten står två män. Den ena sitter på en cykel och lutar sig mot ...