• Glasskiosken på Kungstorget. Kiosken till vänster i bilden, ett skarpt solljus sköljer över bilden  från vänster och skapar skarpa skuggor på marken. Inne i kiosken ses glassförsäljaren i vit rock och mössa. Utanför står flera personer i kö och en kvinna är på väg från kiosken med en glasstrut i vänsta handen. I förgrunden ses en kvinna med en barnvagn. Barnet i vagnen har riktat sin uppmärksamhet mot kiosken. Glassen som säljs i kiosken är av märket Kling.
    Photo: Granath, Sten / Bohusläns museum (Upphovsrätt)

Glasskiosken på Kungstorget. Kiosken till vänster i bilden, ett skarpt solljus sköljer över bilden från vänster och skapar skarpa skuggor på marken. Inne i kiosken ses glassförsäl...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits