• I Skarpnäckslägret i Stockholm har man samlats för att se den rysk-romska artisten Raya Udovikova, verksam vid Romén-teatern i Moskva.  En snarlik bild finns publicerad i tidskriften Zigenaren från 1966, tagen i samband med att Udovikova gästade Sverige. Hon gjorde då ett besök i Skarpnäckslägret och på bilderna i tidskriften syns Udovikova dansa tillsammans med boende i lägret. I bildtexten uppges att Udovikova  tillsammans med en av de boende i lägret sjöng gamla romska sånger, ackompanjerade på dragspel.
    Photo: Janusch, Bernd / Hälsinglands Museum

I Skarpnäckslägret i Stockholm har man samlats för att se den rysk-romska artisten Raya Udovikova, verksam vid Romén-teatern i Moskva. En snarlik bild finns publicerad i tidskrift...