• Gummifabriken,I november 1962 avtackades fem trotjänare vid Gummifabriken med tillsammans 232 tjänsteår. Sittande från vänster Elina Hansson, Kappavdelningen (47 tjänsteår), direktör Ernst Strandquist, Nils Olsson, Tekniska avdelningen (47 år) och Axel Persson, Snickeriverkstaden (38 år). Stående från vänster Klingborg Vadman (Hårdgummiavdelningen (51 år) och Nils Hansson, Auto (49 år).
    Photo: Trelleborgs museum

Gummifabriken,I november 1962 avtackades fem trotjänare vid Gummifabriken med tillsammans 232 tjänsteår. Sittande från vänster Elina Hansson, Kappavdelningen (47 tjänsteår), direkt...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

• Fr v: - , direktör Ernst Strandqvist, - , - , Snickarförmannen Persson, - .
  • I november 1962 avtackades fem trotjänare vid Gummifabriken med tillsammans 232 tjänsteår. Sittande från vänster Elina Hansson, Kappavdelningen (47 tjänsteår), direktör Ernst Strandquist, Nils Olsson, Tekniska avdelningen (47 år) och Axel Persson, Snickeriverkstaden (38 år). Stående från vänster Klingborg Vadman (Hårdgummiavdelningen (51 år) och Nils Hansson, Auto (49 år).